کد خبر : ۲۲۱۵۹۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۰۹ ساعت ۲۳:۰۲

پیگیری یک خبر
آیا کلنگ زنی جاده پاشنه زاگرس توسط وزیر راه واقعیت داشت؟!

البته این واقعیت را انکار نکنیم که نمایندگانی که منتخب مردم هستند بایستی واقعیت را به مردم گفته و سعی کنند خدمات دولت زحمت کش را یا به نام خود مصادره کرده و یا با دروغ پردازی مردم را به دولت منتخب خود بدبین کنند.

 آیا کلنگ زنی جاده پاشنه زاگرس توسط وزیر راه واقعیت داشت؟!

 این سئوال که چگونه می توان خدمت رسانی در کشور را گسترش داد و یا اینکه چگونه می توان برای مردم محروم یک جامعه و یک شهر زیر ساخت فراهم کرد از چالشی ترین سئوال هایی است که در دهه های اخیر به آن پاسخ هایی داده شده است اولین پاسخ روشن به این سئوال برای تمام کارشناسان این است که برای خدمت رسانی به مردم نباید به آن ها دروغ گفت و باید با جدیت کار کرد.

به گزارش دز خبر(دز ان ان)، در هفته‌های اخیر بحث داغ پایتخت نشینان، املاک کهکشانی شهرداری تهران بود که اذهان عمومی را به خود مشغول کرد و پرسش های بسیاری را برای مخاطبان به وجود آورد ظاهراً عدم تعیین تکلیف این موضوع در این چند وقت این سئوالات را بیشتر کرد که آیا واقعا تخلفی صورت گرفته است یا نه؟ در این میان بود که آخرین روز هفته گذشته دادستان کل کشور بر تخلفات شهرداری اذعان کرد و گفت که واقعا در شهر تهران در مورد واگذاری زمین و تخفیفات تخلفات گسترده ای صورت گرفته است.
از سویی دیگر آخرین روزهای هفته گذشته ما شاهد سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان بودیم که یکی از سفرهای برنامه ریزی شده هفتگی این وزیر برای بازرسی، افتتاح و اعلام خدمات دولت در این سه سال بود.
قرارگیری این دو موضوع در صدر خبرهای حوزه زیر بنایی کشور باعث شد تا در یکی از شهرهای استان خوزستان  اتفاق عجیبی رخ دهد و آن هم اعلام ناگهانی سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به یکی از شهرستان ها برای کلنگ زنی آزادراهی از دل زاگرس برای اتصال به استان اصفهان از سوی دفتر نماینده این شهرستان بود.
با این حال نگارنده بررسی این موضوع را به زمان دیگری موکول کرد و به بررسی پرونده املاک شهرداری تهران پرداخت که در آن نیز متوجه شد خیلی از خدمات شهرداری تهران اعلام عمومی نمی شود و فقط تخلفاتی که حجم گسترده ای از اقدامات را در بر می گیرد رسانه می شود.
ولی در این میان خبر لغو سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به شهرستان اعلام شده بسیار مورد توجه نگارنده قرار گرفت و در آن روزهای پر خبر، این خبر نسبتا کم اهمیت به موضوعی بسیار جذاب تبدیل شد.
در ابتدا به بررسی سفر وزیر راه وشهرسازی و برنامه های این سفر که بیشتر متمرکز بر حوزه دریا و ریل بود نگاهی انداخته و به این نتیجه رسیدیم که آخوندی در سفر خود به قسمت های شمالی استان خوزستان نخواهد آمد. بطلان این ادعا از آن جا قوت می گیرد که دولت در آخرین سال دوره خود به سر می برد و کلنگ زنی چنین کریدور مهمی با صدها هزار میلیارد هزینه که بر دوش دولت می گذارد بسیار ناممکن به نظر می رسد.
با این وجود باز هم قانع نشده و به مسیرهای دسترسی که در این چند ساله برای اتصال استان خوزستان به دیگر استان ها تصویب شده رفته و باز هم به نتیجه مطلوب برای پیش بینی همچنین آزاد راهی توسط وزارت متبوع نرسیدم.
نتیجه نهایی بررسی ها این بود که کلا موضوع اعلام شده از سوی دفتر نماینده شهرستان از پایه کذب است و نه کریدوری برای آن پیش بینی شده و نه دعوتی از معاون وزیر راه صورت گرفته که کنسل شود.
البته این واقعیت را انکار نکنیم که نمایندگانی که منتخب مردم هستند بایستی واقعیت را به مردم گفته و سعی کنند خدمات دولت زحمت کش را یا به نام خود مصادره کرده و یا با دروغ پردازی مردم را به دولت منتخب خود بدبین کنند.
به هر صورت نکته مهمی که نباید از آن غفلت کرد خدمت رسانی توسط هر گروهی برای محرومیت زدایی از چهره شهرها چه توسط دولت، نماینده، شهردار و ... باشد کار پسنیده ای است و آمیختن این خدمات با تعریف پروژه های عمومی بی اساس شایسته مسئولان و مردم نیست.

محمد ارفع
عصر اقتصاد

 

برچسب ها: محمد ارفع معاون وزیر راه